Os espellos reflicten un Ave María Purísima ou unha antiga e fría clase de catecismo. Tamén un cristo de talla menor, artesán, de andar por casa. Dos de maldecorar oratorios de beatas e cotrosas sacristías. Das mantidas cun remexido cheirento do peor dos viños de misa, incenso e alcanfor, e que nunca deixaron entrar, fanáticas, o concilio Vaticano II na súa escuridade integrista. Noutrora, os viandantes sentíanse obrigados a se persignar, humillarse, ante esta visión negra e escasamente peneirada polo grosor óptico, crepuscular e relixioso, do trinque dun comercio no que, á vista dos xentís e pecadentos, se mercadea con anxos, virxes e santos. E se cadra, nada de misericordia, mesmo se chegan a poñer de rebaixas ou se liquidan sen aplicar a súa piedade. Agora, os paseantes, desprendidos e liberados de tanta imaxinaría de altar e xerarquía, circulan ante as tallas sen mostrar non máis que sorpresa ante o retorno do pasado. Pero non poucos, evitan a visión, viran a cara. Están a lembrar, retórnanlle, exercicios espirituais obrigatorios, escapularios, oracións e medos infrinxidos desde as sotanas. Con accións de grazas, penitencia e sagrada comuñón. Con perdón dos pecados, confesión e propósito de emenda. Tiveran danos colaterais, moitos. Dos que tardarían anos en ser corrixidos ou superados.
You might also like
More from Fotografia
“Veneradas e Temidas” ~ O poder feminino entre dualidades | Lito Caramés
Exposición Venerades i Temudes. El poder femení en l’art i les creences. Caixaforum. Divinas dualidades.
Ana Tomé: Intemporalidade | Inma Doval
Ana Tomé: Intemporalidade. Exposición de fotografía no espazo cultural da libraría Biblos de Betanzos (mes de marzo de 2024) | …